Headline

Monday 21 November 2011

အစာေရွာင္ဆုေတာင္းျခင္း

ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္ အစာေရွာင္ျခင္း အဓိပၸါယ္
ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္ အစာေရွာင္ျခင္းသည္ ဆႏၵအေလွ်ာက္ အစာမစားဘဲ ဘုရားသခင္ႏွင့္ မိတ္ႆဟာ ရဖြဲ႕ကာ ဆုေတာင္းျခင္းအမႈကို အာရုံျပဳလုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္အစာေရွာင္ျခင္းကို အဖြဲ႔လုိုက္ အတူတကြ လုပ္ေဆာင္ေလ့ရွိေသာ္လည္း အျမဲတေစ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ျခင္း မရွိၾကပါ။ အစာမ ေရွာင္ဘဲႏွင့္လည္း ဆုေတာင္းႏုိင္ပါသည္။ အစာေရွာင္ျပီး ဆုမေတာင္းသူမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ အျပည့္အ၀ ရွိႏုိင္ရန္ ထိုလုပ္ေဆာင္မႈ ႏွစ္ခုစလံုးကို အတူတကြရန္လိုအပ္ပါသည္။ အစာေရွာင္ျခင္းႏွင့္ ဆုေတာင္းျခင္း ကို ဆက္ကပ္ျပဳလုပ္ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ ဆႏၵအတုိင္း ျဖစ္လာရန္ ဘုရားသခင္ကို ၾကိဳးကိုင္ျခင္းမဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုိအပ္ေနေသာ ညဏ္ပညာ၊ ခြန္အားႏွင့္ ကၽြန္ ေတာ္တို႔၏ လုိအပ္မႈမ်ားရရွိႏုိင္ရန္ ဘုရားသခင္ကို ပိုမိုျပီး အမွီျပဳအားထားရန္၊ မိမိအေနျဖင့္ ဘုရာသခင္ ႏွင့္ ပိုမိုနီးကပ္လာရန္ ခြန္အားယူျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

အစာေရွာင္ျခင္းနဲ႔ ပါတ္သတ္ျပီး က်မ္းစာထဲမွာ ဘာေျပာသလဲ
ဓမၼေဟာင္းပညတ္ေတာ္တြင္ ကာလတြင္ ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္အစာေရွာင္ျခင္းကို အခ်ိန္အခါအေလွ်ာက္ အျပစ္ေျပရာ ေန႔အျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ၾကသည္။ ဤဓေလ့ထံုးစံကို အစာေရွာင္ရာေန႔အျဖစ္ သိၾကပါသည္ (ေယရမိ ၃၆း၆)ေမာေရွသည္ ဘုရားသခင္ထံမွ ပညတ္ေတာ္က်မ္းမ်ားကို ရယူသည့္ အခ်ိန္က သိန ေတာင္ေပၚတြင္ ရက္ေပါင္း (၄၀) အစာေရွာင္ ခဲ့ပါ သည္ (ထြက္ေျမာက္ရာ ၃၄း၂၈)ရွင္ဘုရင္ ေယာရွ ဖတ္သည္ ေမာဘလူမ်ိဳးႏွင့္ အာေမာရိလူမ်ိဳးမ်ားကို တိုက္ခိုက္ရန္ ဣသေရလလူမ်ိဳးမ်ားကို အစာေရွာင္ရန္ ေၾကညာ ဖိတ္ေခၚခဲ့ပါသည္ (၂ခ်ဳပ္ ၂၀း၃)။ ေယာန၏ တရားေဟာခ်က္ေၾကာင့္ နိေနေ၀ျမိဳ႕သားတုိ႔သည္ ေလ်ာ္ေတအ၀တ္ကို ၀တ္ကာ အစာေရွာင္ခဲ့ၾကပါသည္။ (ေယာန ၃း၅)။ အစာေရွာင္ျခင္းကို ေသာက ေ၀ဒနာရွိေနေသာအခ်ိန္မ်ားႏွင့္ ျပႆနာမ်ားရွိေသာအခ်ိန္တြင္လည္း ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။ ဒါ၀ိတ္သည္ ေရွာလုႏွင့္ ေယာနသန္တို႔ အသတ္ခံရေသာ အခ်ိန္တြင္ အစာေရွာင္ျခင္းအမႈျပဳခဲ့သည္ (၂ရာ ၁း၁၂)ေနဟမိသည္ ေယရုရွလင္ျမိဳ႕ ၾကီး ပ်က္စီးေနခ်ိန္တြင္ အစာေရွာင္ဆုေတာင္းျခင္းအမႈျပဳခဲ့သည္။ ပါရွားတုိင္ျပည္၏ ရွင္ဘုရင္ ဒါရိမင္းၾကီးသည္ တစ္ညလံုး အစာမစားဘဲ အစာေရွာင္က ျခေသၤ့တြင္း ထဲအခ်ခံရေသာ ဒံေယလအတြက္ ၀မ္းနည္းပူေဆြးမႈ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။


အစာေရွာင္ျခင္းကို ဓမၼသစ္က်မ္းထဲတြင္လည္း ေတြ႕ရွိႏုိင္ပါသည္။ အႏၷသည္ ဆုေတာင္းျခင္း အစာေရွာင္ ျခင္းကို ဗိမၼာန္ ေတာ္တြင္ အျမဲျပဳေနသည္ဟု ဆိုထားပါသည္ (လု ၂း၃၇)။ ဗတၱဇံဆရာ ေယာဟန္၏ ေနာက္လုိက္ တပည့္ေတာ္မ်ားသည္ အစာေရွာင္ျခင္းျပဳလုပ္ၾကသည္။ ေယရႈခရစ္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ စာတန္ ၏ စံုစမ္းျဖားေယာင္းမႈ ေရာက္မလာမီ အစာေရွာင္ျခင္း အမႈကို ျပဳခဲ့သည္ (မႆဲ ၄း၂)။ အႏၱိအုတ္ အသင္းေတာ္လည္း အစာေရွာင္ျခင္းျပဳလုပ္ခဲ့သည္ (တမန္ ၁၃း၂)။ ရွင္ေပါလုႏွင့္ ဗာနဗကို သာသနာ ျပဳခရီးစဥ္ေစလႊတ္ရန္အတြက္ အစာေရွာင္ျခင္းအမႈကို ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ (တမန္ ၁၃း၃)။ တမန္ေတာ္ၾကီး ရွင္ေပါလုႏွင့္ ဗာနဗတုိ႔သည္ အသင္ေတာ္ ဦးေဆာင္သူမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ခြဲခန္႔ျပီး အစာေရွာင္ျခင္းအမႈကို ျပဳကာ အသင္းေတာ္ကို ဘုရားသခင္ထံ အပ္ႏွံခဲ့သည္။ (တမန္ ၁၄း၂၃)

မည္မွ်ၾကာၾကာ အစာေရွာင္ၾကသနည္း။
ေမာရွည္သည္ သိနာေတာင္ေပၚတြင္ ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါး သြားေရာက္ယူသည့္အခါ ရက္ေပါင္း ေလးဆယ္ အစာေရွာင္ခဲ့သည္။ (ထြက္ ၃၄း၃၈)။ ထို႔အတူ သခင္ေယရႈခရစ္ေတာ္ စာတန္၏ စံုစမ္း ေသြးေဆာင္ျခင္း မခံမယူမီ အစာမစားဘဲ ရက္ေလးဆယ္ ေနခဲ့သည္ (လုကာ ၄း၂)။ ဒံေယလက အသီးအႏွံကိုသာ သံုးေဆာင္ကာ ဆယ္ရက္လံုး ႏွင့္ ေနာက္တစ္ေနရာတြင္ ႏွစ္ဆယ္တစ္ရက္ ျခိဳးျခံ ျခင္းအမႈျဖင့္ အစာေရွာင္ခဲ့ပါသည္။ အရသာရွိေသာ အသားမ်ားႏွင့္ အခ်ိဳရည္ (သို႔) စပ်စ္ရည္ကို မသံုး ေဆာင္ဘဲေနခဲ့သည္ (ဒံေယလ ၁၀း၃)။ ထို႔ေၾကာင့္ အစာေရွာင္ရာတြင္ မည္မွ်အစာေရွာင္ရမည္ဟု ကန္႔သတ္ထားျခင္း မရွိပါ။ မိမိတတ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ပါသည္။ တစ္ရက္သာ တတ္ႏိုင္ပါက တစ္ရက္၊ ေန႔တစ္၀က္ ခန္႔သာ တတ္ႏုိင္ပါက ေန႔တစ္၀က္ အစာေရွာင္ ဆုေတာင္းျခင္းအမႈ ျပဳလုပ္ႏိုင္ ပါသည္။

အစာေရွာင္ျခင္း အမ်ိဳးအစားမည္မွ် ရွိပါသနည္း။
သမၼာက်မ္းစာအရ အစာေရွာင္ဆုေတာင္းျခင္း ပုံစံတစ္မ်ိဳးႏွင့္ တစ္မ်ဳိး ကြဲျပားျခားနားစြာ ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ
  • အစာလံုး၀မစားဘဲ ေနသည္။ သို႔ေသာ္ အရည္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ကိုသံုေဆာင္ႏုိင္သည္။ မႆဲ ၄း၁-၂ ႏွင့္ လုကာ ၄း၂ တို႔တြင္ ေယရႈခရစ္သည္ အစာအဟာရကို သံုးေဆာင္ေတာ္မမူ ဟုေရးသား ထားေသာေၾကာင့္ အရည္ေတာ့ ေသာက္သံုးသည္ဟု သံုးသပ္ရပါသည္။
  • အစာလည္းမစား၊ ေရလည္းမေသာက္ေသာ အစာေရွာင္ျခင္းမ်ိဳးလည္း ရွိပါသည္။ ဧသတာ ၄း၁၆ ႏွင့္ ဧဇရ ၁၀း၆ တို႔တြင္ မုန္႔ကိုလည္းမစား ေရကိုလည္း မေသာက္ဘဲ သံုးရက္တုိင္တိုင္ အစာေရွာင္သည္ဟု ေဖၚျပထားပါသည္။ တမန္ေတာ္ၾကီး ရွင္ေပါလုလည္း သံုးရက္တုိင္တုိင္ အစာမစား ေရမေသာက္ဘဲ ေနခဲ့သည္ (တမန္ ၉း၉)
  • အရသာ မရွိေသာ အစားအေသာက္ အခ်ိဳ႕ကို သတ္မွတ္ထားသည့္ ရက္အတြင္း မသံုးေဆာင္ ဘဲ ေနျခင္းျဖင့္ ဆုေတာင္းႏုိင္ပါသည္။ အစာစားသံုးေသာ္လည္း အစာေရွာင္ျခင္း အမ်ိဳးအစား တြင္ ထည့္သြင္းထားပါသည္။ က်မ္းစကားအရ ျခိဳးျခံျခင္း ျပဳသည္ ဟုေခၚဆိုပါသည္ (ဒံေယလ ၁၀း၂)။ ဒံေယလသည္ ဤနည္းျဖင့္ အစာေရွာင္ ျခင္းကိုျပဳလုပ္ပါသည္ (ဒံေယလ ၁း၁၅၊ ၁၀း၂-၃)

ဆုေတာင္းျခင္း အစာေရွာင္ျခင္းနဲ႔ပါတ္သတ္ျပီး လိုအပ္ခ်က္ (သို႔) တိုက္တြန္းခ်က္
ႏႈတ္ခပတ္ေတာ္တြင္ ဆုေတာင္းျခင္းအစာေရွာင္ျခင္းအမႈ ျပဳလုပ္ရန္ အတင္းအက်ပ္ အမိန္႔ေပးထားျခင္း မရွိပါ။ တစ္ခ်ိန္ တည္းမွာပင္ ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္အစာေရွာင္ျခင္းကိုလည္း က်မ္းစာထဲတြင္ အေသအခ်ာ ပင္ ေတြ႕ရွိႏုိင္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အခါအားေလွ်ာ္စြာ လုပ္ေဆာင္သင့္သည္ဟု တုိက္တြန္းလိုပါသည္။ အစာေရွာင္သည္ ဆိုရာတြင္ အစာမစားဘဲေနျခင္းကို ဦးစားေပးျခင္းအားျဖင့္ စစ္မွန္ေသာအစာေရွာင္ျခင္း မွ ေ၀းကြာသြားေပလိမ့္မည္။ ခရစ္ယာန္မ်ား၏ အစာေရွာင္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ မိမိ၏ အာရုံအေတြး ထဲမွာရွိေသာ ရရွိလိုသည့္ ေလာကအရာမ်ားကို ဦးစားေပးျခင္းမဟုတ္ဘဲ ဘုရား သခင္ ေပၚတြင္သာ အာရုံျပဳထားရန္ ျဖစ္သင့္ေပသည္။ အစာေရွာင္ရာတြင္ အျမဲတမ္း အခ်ိန္ကို ၾကိဳတင္သတ္မွတ္ ထားရ မည္ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အစာမစားသည့္အခ်ိန္ကို ခံႏုိင္ရန္ေပၚတြင္မူတည္၍ တိုး၍ တိုး၍ သတ္မွတ္ျခင္း ျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္၏ ခံႏုိင္ရည္ကို ပ်က္စီးသြားေစႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အစာေရွာင္ ျခင္းသည္ မိမိ၏ ကိုယ္ခႏၶာကို အျပစ္ေပးသည့္ စနစ္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ တစ္ခုမဟုတ္ပါ။ အလားတူ အစာ ေရွာင္ျခင္းသည္ ခႏၶာအတြက္ တစ္စံုတစ္ရာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိေစရန္ မလုပ္ေဆာင္ရပါ (ဥပမာ - ၀ေသာသူမ်ား ပိန္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္မႈ)။ အဓိကအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အစာေရွာင္ျခင္း ရည္ရြယ္ ခ်က္သည္။ ဘုရားသခင္ႏွင့္ ပိုမိုနီးကပ္ရန္ႏွင့္ ပိုမို မိတ္ႆဟာရ ျပဳလုပ္ရန္ျဖစ္သည္။

သမၼာက်မ္းစာႏွင့္ညီေသာ အစာေရွာင္ဆုေတာင္းျခင္းျဖစ္ေစရန္ မိမိလိုခ်င္ (သို႔)လိုအပ္ေသာ ေလာကအ ရာမ်ားကို အာရုံမွ ဖယ္ရွားရာတြင္ ခရစ္ေတာ္ကို ဗဟုိျပဳကာ အာရုံစိုက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ေအာက္ပါက်မ္း ပိုဒ္ထဲတြင္
"သင္တုိ႔သည္ အစာေရွာင္ျခင္းအက်င့္ကို က်င့္ေသာအခါ ဟန္ေဆာင္တတ္ ေသာသူတို႔ နည္းတူ မ်က္ႏွာ ညွိး ငယ္ျခင္း မရွိၾကႏွင့္။ ထိုသူတုိ႔သည္ မိမိ တုိ႔အစာေရွာင္သည္ကို လူမ်ားတို႔ ထင္ရွားေစျခင္းငွါ၊ မိမိတို႔ မ်က္ႏွာကို ဖ်က္တတ္ၾက၏။ ငါအမွန္အကန္ဆိုသည္ကား သူတို႔သည္ မိမိတို႔ အက်ိဳးကို ခံရၾက၏။ သင္သည္ အစာေရွာင္ ေသာအခါ အစာေရွာင္သည္ကို လူမ်ား တို႔ေရွ႕မွာ မထင္ရွားေစဘဲ၊ မထင္ရွားေသာအရပ္၌ ရွိေတာ္မူေသာ သင္တို႔ အဘ ေရွ႕ေတာ္၌သာ ထင္ရွားေစျခင္းငွါ၊ ေခါင္းကို လိမ္းက်ံေလာ့။ မ်က္ႏွာ ကိုလည္း သစ္ေလာ။ မထင္ရွားေသာ အရာကို ျမင္ေတာ္မူေသာ သင္တို႔ အဘသည္ အက်ိဳးကို ထင္ရွားစြာေပးေတာမူလတံ့။" (မႆဲ ၆း၁၆-၁၈)

ဆုေတာင္းျခင္း အစာေရွာင္ျခင္းျဖင့္ ဘာေတြကို ျဖစ္ေစမလဲ။
အစာေရွာင္ျခင္းႏွင့္ ဆုေတာင္းျခင္း ျပဳလုပ္သမွ်အခ်ိန္တိုင္း အစာေရွာင္ဆုေတာင္သူ၏ အလိုဆႏၵ ေတာင့္တခ်က္မ်ား အလိုလို ျပည့္စံုသြားရမည္၊ ေသခ်ာေပါက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမ်ား ရွိေစရမည္ ဆုိသည္မွာ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ အစာေရွာင္ ဆုေတာင္သည္ျဖစ္ေစ၊ အစာမေရွာင္ဘဲ ဆုေတာင္းသည္ျဖစ္ေစ အလိုေတာ္ႏွင့္ညီေသာ ေတာင္းေလွ်ာက္ခ်က္မ်ားကို ေတာင္းေလွ်ာက္လွ်င္ အေျဖေပးမည္ဟု ဂတိျပဳ ထားပါသည္။

ငါတုိ႔သည္ ဘုရားသခင္ထံေတာ္၌ ရဲရင့္ျခင္းအေၾကာင္းဟူမူကား ငါတုိ႔သည္ အလုိေတာ္ႏွင့္ အညီ တစ္စုံတစ္ ခုေသာ ဆုကို ေတာင္းလွ်င္ ဘုရားသခင္ သည္ နားေထာင္ေတာ္မူ၏။ ဆုေတာင္းသမွ်ေသာ စကားတုိ႔ကို နားေထာင္ ေတာ္မူသည္ကို ငါတုိ႔သိလွ်င္ အထံေတာ္၌ ေတာင္ေသာဆုတို႔ကို ရမည္ဟု သိရၾက၏။ (၁ေယာ ၅း၁၄-၁၅)

သင္အစာေရွာင္ ဆုေတာင္ရာတြင္ ေတာင္းေသာအရာမ်ားသည္ ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္ႏွင့္ ညီ (သို႔) မညီ ကို မည္သို႔ သိႏိုင္ပါမည္နည္း။ သင္သည္ အစာေရွာင္ဆုေတာင္ရာတြင္ ဘုရားသခင္ကို ရုိေသေလး ျမတ္မႈႏွင့္ ဘုန္ေတာ္ထင္ရွားရန္ ျပဳလုပ္ေနပါသလား။ ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္ကို သင့္အတြက္ က်မ္းစာက အမွန္တကယ္ ဖြင့္ျပပါသလား။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘ၀အတြက္ ဘုရားသခင္ အလိုေတာ္ရွိေသာ အရာ (သို႔) အလိုေတာ္မရွိေသာအရာတုိ႔ကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆုေတာင္းခဲ့ပါက အစာေရွာင္သည္ျဖစ္ေစ မေရွာင္သည္ျဖစ္ေစ ဘုရားသခင္က ေပးမည္မဟုတ္ ဟုဆိုလွ်င္ ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္ကို မည္ကဲ့သို႔ သိႏုိင္ပါမည္နည္း။

အထက္ပါေမးခြန္းမ်ားအတြက္ ဘုရားသခင္က ညဏ္ပညာကို ေတာင္းခံလွ်င္ ေပးမည္ဟု ကတိျပဳထား ပါသည္။ ရွင္ယာကုတ္ က်မ္းတြင္

သင္တုိ႔တြင္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူသည္ ပညာကိုလိုလွ်င္ ကဲ့ရဲ႕ျပစ္ တင္ျခင္းကို ျပဳေတာ္မမူဘဲ ခပ္သိ္မ္းေသာသူတို႔အား ေစတနာစိတ္ႏွင့္ ေပးသနားေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္ကို ေတာင္းေစ။ ေတာင္းလွ်င္ရ လိမ့္မည္။ (ယာကုတ္ ၁း၅)
ဘုရားသခင္ ေကာင္းၾကီးေပးပါေစ

0 comments:

Post a Comment

Adsens