Headline

Tuesday 18 October 2011

ွဆရာေကာင္း ၊တပည့္ေကာင္း


                         `` တပည့္..... ဆရာခ်ဳိးရန္ ေရျဖည့္ထားပါ.. သရက္ပင္ကုိလည္း ေရေလာင္းပါ..... ´´ဆရာသည္တပည့္ျဖစ္သူအား
ေရႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ အလုပ္ႏွစ္ခုကုိ ခုိင္းလုိက္သည္........။
                          အရင္က ဆရာႏွင့္ တပည့္ဆုိသည္မွာ အတူေနရင္း အတတ္ပညာမ်ားကုိသာမက အသိပညာမ်ား၊ ဗဟုသုတမ်ား ကုိပါ လက္ထပ္ သင္ၾကားေပးေၾကာင္း...... စား၀တ္ေနေရးမွ အစ က်န္းမာေရးႏွင့္ အနာဂတ္ကာလမ်ား အထိပါ သားသမီးကဲ့သုိ႔ စီမံ
ေပးေၾကာင္း သိရွိရပါသည္....... သူ႔ေခတ္ႏွင့္ သူ႔အခါ ျဖစ္ပါသည္။

                           တပည့္သည္ ဆရာျဖစ္သူ၏ ေစခုိင္းခ်က္အား စဥ္းစား သံုးသပ္၍ ေရစည္ကုိ သရက္ပင္ေအာက္သုိ႔ ေရႊ႔ကာ ေရျဖည့္
ထားလုိက္ပါသည္။ ဆရာ ေရခ်ဳိးေသာအခါ သရက္ပင္ကုိ ေရေလာင္းၿပီး ျဖစ္ေလသည္။
                          `` တစ္နဲ႔ တစ္ေပါင္း ဘယ္ေလာက္လဲ.....´´ ဆရာျဖစ္သူသည္ တပည့္ျဖစ္သူအား ဤသုိ႔ေမးခဲ့ေသာ္ တပည့္ျဖစ္သူ
သည္ (၃)ႏွစ္သား အရြယ္ပင္ျဖစ္ေစကာမူ ႏွစ္ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ေကာင္းစြာ ေျဖၾကားႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ ဆရာသည္ မည္သည့္အတြက္
ဤေမးခြန္းကုိ ေမးေၾကာင္းသည္သာ အေျဖျဖစ္ပါသည္။ တစ္နဲ႔ တစ္ေပါင္းျခင္းသည္ ႏွစ္ ျဖစ္သည္ဟု ေျဖခဲ့ေသာ္ ဆရာလုိခ်င္ေသာ
တပည့္မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ပါ... ဆရာ့အား ငဲ့ညွာျခင္းမရွိေသာ၊ ဆရာ့အေပၚတြင္ သံေယာဇဥ္မဲ့ေသာ တပည့္တစ္ဦးသာ ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။
                           တပည့္လိမ္မာ ဆရာအာပတ္လြတ္ ဟူေသာ စကားရွိပါသည္... ဆရာ၏ မ်က္ႏွာရိပ္ကုိ ၾကည့္၍ လိမ္မာပါးနပ္စြာ
၀င္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း၊ အမုန္းခံေပးျခင္း၊ဆရာေျဖရွင္းေပးႏုိင္ေသာ ေဘာင္အတြင္းမွ အျပစ္ေလးမ်ားက်ဴးလြန္ေပးျခင္းတုိ႔ပါ၀င္
ပါသည္။ ဆရာကုိယ္တုိင္ ေဆာင္ရြက္သျဖင့္ ျပႆာနာ တစ္စံုတစ္ရာ ျဖစ္ပြါးလာပါက ေျဖရွင္းရန္ ခက္ခဲသည့္ ကိစၥမ်ားကုိ တပည့္မွ
၀င္ေရာက္လုပ္ကုိင္ခဲ့သျဖင့္ မွားယြင္းခဲ့ေသာ္ ဆရာသည္ ၀င္ေရာက္ေတာင္းပန္၍ တာ၀န္ယူေျဖရွင္းေပးႏုိင္ေလသည္......
                           တပည့္၏တာ၀န္မွာ ဆရာ၏ မ်က္လံုးမ်ားမွ စကားအား နားျဖင့္ၾကားျခင္း၊ ဆရာ့မ်က္ႏွာအားၾကည့္၍ ဆရာ့ႏွလံုး
သားကုိ ျမင္ႏုိင္ေသာသူ ျဖစ္သင့္ပါသည္။
                            ယခုေခတ္အခါတြင္ ဒိသာပါေမာကၡ ဆရာႀကီးမ်ား မရွိေတာ့သျဖင့္ (၃)ႏွစ္ခန္႔ ပညာေတာ္သင္သြားေရာက္ရသူမ်ား
မရွိေတာ့ပါ...... သုိ႔ေသာ္ ေခတ္ပညာတတ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္လာၿပီး အစုိးရအလုပ္၊ ကုမၸဏီလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ၀င္ေရာက္ လုပ္ကုိင္ပါက
မိမိ၏ အထက္အရာရွိသည္ မိမိ၏ ဒိသာပါေမာကၡဆရားႀကီး ျဖစ္လာပါေတာ့သည္။ လုပ္ငန္းခြင္ဆုိင္ရာ အတတ္ပညာမ်ားကုိ ေက်ညက္
ကၽြမ္းက်င္စြာတက္ျမတ္ေရး၊ တတ္သိထားေသာ ပညာမ်ားကုိလုပ္ငန္းခြင္အတြင္း အခ်ဳိးက်က်သံုးစဲြတတ္ေစေရးႏွင့္ရာထူးတုိးတက္ေရး
တုိ႔အတြက္ ဆရာျဖစ္သူ အထက္အရာရွိမွ တာ၀န္ခံ ေဆာင္ရြက္ေပးရပါသည္။
                           မည္သည့္ လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္းမဆုိ အခက္အခဲမ်ား၊ ျပႆနာမ်ား၊ မေျပလည္မွဳမ်ား ရွိတတ္ပါသည္၊  ရာထူးႏွင့္
အာဏာ၊ အခြင့္အေရးႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္ေရး ရင္းႏွီးမွဳမ်ားသည္ ေနရာယူထားၾကပါသည္၊ အတတ္ပညာရွင္မ်ားမွ အပ စီမံခန္႔ခဲြေရးႏွင့္အုပ္ခ်ဳပ္
ေရးအဖဲြ႔၀င္မ်ားတြင္ ဆရာတပည့္ ပတ္သက္မွဳသည္ ႀကီးမားလွပါသည္။ ဆရာ၏လုိအပ္ခ်က္အား တပည့္ျဖစ္သူမွ ေသခ်ာစြာ ဘာသာမ
ျပန္ႏုိင္ပါက လုပ္ငန္းခြင္ အက်ဴိး ျဖစ္ထြန္းမွဳ နည္းပါးမည္ျဖစ္ပါသည္။ လူတုိင္းတြင္ မွီခုိရာ၊ အားထားရာ၊ တုိင္ပင္ရင္ဖြင့္ရာအေဆြခင္ပြန္း
ေကာင္းမ်ား လုိအပ္ပါသည္။ ေခါင္မုိးေပၚသုိ႔ တက္လုိလွ်င္ တက္ႏုိင္ေလာက္သည့္ ေလွခါးလုိအပ္ပါသည္၊ ေလွခါးကုိ ေတာင့္တင္းခုိင္ခန္႔
ေစရန္ ေဆာင္ရြက္ရသကဲ့သုိ႔ မိမိတက္လမ္းအတြက္ အက်ဳိးျပဳနုိင္သူကုိ အမွီသဟဲျပဳထားရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ေလွခါးေဆာက္လုပ္ရျခင္း ၊
ေရႊ႔ေျပာင္းေပးရျခင္းတုိ႔အတြက္ ပင္ပန္းသည္ဟု ထင္ျမင္ခဲ့မိေသာ္ အထက္သုိ႔တက္ေရာက္ႏုိင္ရန္ ခက္ခဲမည္ျဖစ္ပါသည္။ သူတစ္ပါးျပဳ
လုပ္ထားခဲ့ေသာ ေလွခါးရွိေနခဲ့ေသာ္မွ ခုိင္ခန္႔မွဳကုိ မိမိကုိယ္တုိင္ စစ္ေဆးရပါသည္၊ မေသခ်ာေသာ သံသယရွိေသာ ေနရာမ်ားကုိ ျပန္
လည္ျပဳျပင္ျခင္း၊ အစားထုိးလဲလွယ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကရပါသည္။
                              အခ်ဳိ႔ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ သာမန္အားျဖင့္ အက်ဳိးမျဖစ္ထြန္းဟု ျမင္ႏုိင္ေသာ္လည္း ေရရွည္တြင္ သုိ႔မဟုတ္
အျခားတစ္ေနရာတြင္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းသည္ဟု ယူဆရပါက ေစ်းတြက္ တြက္၍ ေဆာင္ရြက္ရသည္မ်ား ရွိပါသည္။ ေရရွည္ အစီအမံမ်ား
သည္ လက္ငင္းေဆာင္ရြက္ခ်ိန္တြင္ အက်ဳိးမဲ့ ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ ေနာင္ အနာဂတ္အတြက္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းႏုိင္သည္မ်ားကုိ ေရွးရွဳလွ်က္
ေဆာင္ရြက္ရသည္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ သရက္ပင္စုိက္ေသာ အဘုိးအုိ ဥပမာကုိ ၾကည့္ရွဳရမည္ျဖစ္ပါသည္။
                              တစ္ခါက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေနေသာ ဌာနသုိ႔ လူႀကီးတစ္ဦးေျပာင္းေရႊ႔ေရာက္ရွိလာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဌာနသည္
လူနဲနဲႏွင့္ က်ဲက်ဲ ၀ုိင္းရေသာ ဌာနျဖစ္ပါသည္။ အေရးႀကီးေသာ စီမံခန္႔ခဲြမွဳမ်ား၊ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အႀကံျပဳ စု
ေဆာင္း တင္ျပရေသာ ဌာနျဖစ္ပါသည္။ လူအင္အား မလံုေလာက္မွဳေၾကာင့္ အခ်င္းခ်င္းနားလည္မွဳျဖင့္ လုပ္ကိုင္ၾကရပါသည္၊ ဖဲြ႔စည္းပံု`
အရ ဂ်ဴတီ မဆင္းႏုိင္ဘဲ အဆင္ေျပသလုိ နားလည္မွဳ ျဖင့္ တစ္လွည့္စီ ဂ်ဴတီ၀င္ေပးရပါသည္။ ေျပာင္းေရႊ႕ေရာက္ရွိလာေသာ အထက္လူ
ႀကီးသည္ စည္းကမ္းတင္းက်ပ္ေၾကာင္းႏွင့္ အလုပ္ကုိသဲသဲမဲမဲ လုပ္တတ္သူျဖစ္ေၾကာင္းေက်ာ္ၾကားပါသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ရံုးခ်ိန္အတြင္း
ေဖးဘရိတ္ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးအား ေခၚယူပါသည္။ ၄င္း၀န္ထမ္းသည္ အေသာက္အစား၊ ေလာင္းကစား၊ အကတိလုိက္စားမွဳ၊ လုပ္ငန္းခြင္
အဆင္မေျပမွဳမ်ား မရွိသည့္အျပင္ တာ၀န္ေပးအပ္ပါကလဲ အျမန္ဆံုးေဆာင္ရြက္ႏုိင္သူ လူေတာ္တစ္ဦးျဖစ္ပါသည္၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း
အားကုိးရေသာ ငယ္သားတစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ ၄င္း၀န္ထမ္းမွာ သီးျခားေဆာင္ရြက္ရန္ တာ၀န္မရွိပါက မၾကာခဏ အျပင္ထြက္တတ္ေသာ၊
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနထုိင္တတ္သူျဖစ္ပါသည္။
                            ၄င္း၏ သတင္းအားလည္း ေျပာင္းေရႊ႔လာသူလူႀကီးသည္ သိရွိၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းေခၚယူေသာအခ်ိန္တြင္အထက္
ပါ၀န္ထမ္းသည္ အျပင္ထြက္ေနခိုက္ႏွင့္ႀကံဳပါသည္။ လူႀကီးသည္ခ်က္ခ်င္းပင္သတိေပးဆံုးမမွတ္တမ္းေရးသြင္းခုိင္းပါေတာ့သည္၊ သတိ
ေပးဆံုးမမွဳ မွတ္တမ္းအား အထက္ဌာနသုိ႔ တင္ျပပါက ရာထူးတုိးတက္ေရးအတြက္ ကန္႔သတ္ခံရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း ၀ုိင္း၀န္း
ေတာင္းပန္ၾကပါသည္၊ ဌာနတြင္း အစီအစဥ္ျဖင့္ ဆံုးမေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္၊ အထက္လူႀကီးသည္ လက္မခံပါ၊ စိတ္မေကာင္း
စြာပင္မွတ္တမ္းေရးသြင္းခဲ့ရပါသည္။ ကံေကာင္းသည္မွာ၄င္း၏ မွတ္တမ္းအားကၽြန္ေတာ့္ထံတြင္သိမ္းဆည္းထားရန္ႏွင့္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္
ထပ္မံ က်ဴးလြန္လာပါက အထက္သုိ႔ တင္ရန္ တာ၀န္ေပးခဲ့ ျဖင့္ ကံေကာင္းေသးသည္ဟု ယူဆရပါသည္။ဌာနတစ္ခုလံုးပံုစံေျပာင္းလုိက္
ရပါသည္။ လူႀကီးသည္ လပုိင္းမွ်သာ ၾကာၿပီး ရာထူးတက္၍ေျပာင္းေရႊ႕သြားပါသည္။ သူ၏ လက္ထက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဌာန ပုိမုိ ေက်ာ္
ၾကားခဲ့ေၾကာင္းကုိေတာ့ အမွန္အတုိင္း ၀န္ခံပါသည္။
                             ၄င္းအထက္လူႀကီး ေျပာင္းေရႊ႔ေသာ ႏွဳတ္ဆက္ညစာစားပဲြတြင္ လူႀကီးသည္ လုပ္ငန္းကၽြမ္းက်င္ေသာ ဌာနျဖစ္သ
ျဖင့္ ဂုဏ္ယူေၾကာင္း၊ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ေဖးဘရိတ္၀န္ထမ္းအား အေရးယူခဲ့ျခင္းအတြက္ အျခား၀န္ထမ္းမ်ားမွ မိမိအား တစ္မ်ိဳးထင္ခဲ့
ေၾကာင္း၊ နည္းဗ်ဴဟာအရ မွားယြင္းေသာ္လည္း ဤသုိ႔ အေရးယူခဲ့ျခင္းအတြက္ အျခား ၀န္ထမ္းမ်ား၏ စည္းကမ္းကုိ ျပန္လည္ရရွိခဲ့ပါ
ေၾကာင္း၊ မဟာဗ်ဴဟာအရ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၄င္းရာထူးတက္ျခင္းသည္ ၀န္ထမ္းအားလံုး၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ျဖစ္သျဖင့္ ေက်းဇူး
တင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ၿပီး သတိေပးဆံုးမွဳ မွတ္တမ္းအား အားလံုးေရွ႕တြင္ ဖ်က္ဆီးေပးခဲ့ပါသည္။ အထက္လူႀကီးတစ္ဦး၏ စီမံခန္႔ခဲြမွဳ
တစ္စိတ္တစ္ေဒသအား သိရွိခြင့္ရခဲ့ၿပီး အတုယူစရာျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
                             ဆရာသည္ တပည့္အေၾကာင္းကုိ ေကာင္းစြာသိသည့္အျပင္ ေကာင္းစြာ ပ်ဳိးေထာင္ေပးႏုိင္ေၾကာင္းကုိ တပည့္
ျဖစ္သူမ်ားသိရန္လုိအပ္ပါသည္။ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ်တပည့္ေကာင္းျဖစ္ခဲ့သူသည္အႀကိမ္တစ္ေထာင္မကဆရာေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါေၾကာင္း
တင္ျပရင္း ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပခဲ့သည့္ တပည့္မ်ား ျဖစ္ေစရန္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပခဲ့ေသာ ဆရာမ်ားႏွင့္ ဆံုဆည္းၾကေစလုိပါေၾကာင္း..

0 comments:

Post a Comment

Adsens